uploads/TOPFOTKI3/-top_foto2_005.jpg
 
Historia narodzin serii Do!aqua
( 27-03-2009 )
 

Przyjemność tworzenia kompozycji roślinnych ogólnie dostępna.
Historia narodzin serii Do!aqua.


Wywiad z Takashi Amano.


 

Wiosną 2008r., po raz pierwszy od powstania NA Goods, wprowadzono nową linię produktów. Nazywa się Do!aqua. W odróżnieniu od serii NA Goods, która podkreśla wyrafinowane piękno, Do!aqua to atrakcyjna seria
o lekkim, radosnym i delikatnym wyglądzie.

Co doprowadziło do powstania nowej marki ? Wielu klientów spyta zapewne czym różni się ona od NA Goods.
W tym wywiadzie przedstawimy historię powstania linii produktów Do!aqua.

 

AJ: W ubiegłym roku ADA wprowadziła nową serię produktów, różniących się od NA Goods. Proszę przybliż nam ogólną koncepcję serii Do!aqua.

TA: Główną ideą była przystępność, która umożliwiłaby każdemu stworzenie własnej kompozycji roślinnej łatwo i przyjemnie.

 

AJ: Czym się różni to podejście od koncepcji NA Goods ?

TA: NA Goods to linia, której przyświeca dążenie do jak najwyższej jakości, stylu
i elegancji. Natomiast Do!aqua jest przeznaczona nie tylko dla największych entuzjastów, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie szerszej grupy ludzi. Marka NA Goods powstała aby zerwać z dawnym ponurym obrazem akwarium, dążąc tym samym do najwyższej jakości i piękna. Każdy produkt jest wykańczany ręcznie przez wykwalifikowanych specjalistów. Są to wyselekcjonowane produkty o najwyższej jakości. Są one dumą ADA. Ale oferując tylko takie produkty zrozumiałem, że ludzie mogą odnieść wrażenie, iż Akwarium Naturalne to ekskluzywne hobby, którym nie każdy może się zajmować.

 

AJ: Na pierwszy rzut oka wygląda to rzeczywiście jak coś poza naszym zasięgiem.

TA: Właśnie. Pomyślałem więc, że należy stworzyć produkt, który pozwoli ludziom poznać koncepcję Akwarium Naturalnego, ale po niższej cenie, nie tracąc przy tym z oczu wizerunku i standardów jakości. ADA to firma, która promuje Akwaria Naturalne. Wiele osób w firmie chce, aby popularność Akwariów Naturalnych rosła i miała zasięg ogólnoświatowy.

 

AJ: Ale dlaczego uznałeś, że właśnie teraz jest potrzeba wprowadzenia serii takiej jak Do!aqua.

TA: Jedną z przyczyn jest moje dążenie do przyciągnięcia nie tylko uwagi hobbystów, ale szerokiej rzeszy klientów.

 

AJ: Co przez to rozumiesz ?

TA: Wcześniej byłem głównie zainteresowany tym, aby zapewniać coraz lepsze produkty dla ludzi, którzy zajmują się Akwariami Naturalnymi wyłącznie po to, by tworzyć kompletne ekosystemy, w których ryby i rośliny mogą razem żyć i rozwijać się.
Ale odkąd kwestie dotyczące ekologii i środowiska stają się coraz poważniejszym problemem, postanowiłem zwrócić na to uwagę szerszej rzeszy ludzi poprzez przybliżenie im koncepcji Akwarium Naturalnego.

 

AJ: Domyślam się, że położyłeś nacisk na bardziej przystępną cenę, tak aby każdy mógł rozpocząć przygodę
z Akwarium Naturalnym.

TA: Zajmuje się kompozycjami Akwariów Naturalnych od kilkudziesięciu lat, w tym samym czasie fotografowałem naturalne krajobrazy, np. tropikalne lasy deszczowe, czy pejzaże Japonii. Wtedy to uświadomiłem sobie z jakimi problemami boryka się nasz ekosystem. Kiedy globalne ocieplenie stało się faktem, można przypuszczać że wykorzystywanie dwutlenku węgla jest pewną sprzecznością. Ale ja stwierdziłem, że to niezmiernie ważne aby przekonać się jak działa ekosystem akwarium, w którym żyją ryby, a rośliny rosną zużywając dwutlenek węgla.

 

AJ: Myślę, że posiadanie czegoś żywego w dzisiejszych czasach podnosi nas także na duchu.

TA: Chciałbym dotrzeć do wielu ludzi, do osób spoza kręgu hobbystów, aby poznali bogactwo świata Akwarium Naturalnego.

 

AJ: Myślę, że nazwa Do!aqua daje nam to uczucie, że zaczynamy tworzyć nasze akwarium.

TA: Dokładnie. Nie wiem czy zauważyłeś, ale im dłużej się czymś zajmujemy tym bardziej nas to cieszy.
Wystarczy tylko zacząć a do tego dojdziemy.

 

AJ: Czy niebieski kolor logo ma jakieś znaczenie ?

TA: To mix błękitnej barwy wody i lekkiego, przyjemnego wizerunku produktu. Z kolei kolory NA Goods to biel i srebro, symbolizujące wysoką jakość produktów.

 

AJ: Wiele produktów z linii Do!aqua charakteryzuje się ładnym i zabawnym kształtem, np. Poppy Glass czy Music Glass.

TA: Wygląd serii Do!aqua zamiast wyrafinowania odwołuje się raczej do poczucia humoru. Rozumiesz, trochę zaokrąglonych, wygiętych kształtów. A w przypadku rurek wypływu wody, taki kształt zmienia nurt wody w akwarium. Myślę że to dość interesujące.

 

AJ: Zauważyłem, że niektóre produkty Do!aqua, np. małe zbiorniki Plant Glass czy linia oświetleniowa Branch, doskonale współgrają z produktami ADA z serii Wabi-kusa.

TA: Latem Wabi-kusa może cieszyć oczy widokiem pływających liści roślin akwariowych właśnie w zbiornikach Plant Glass na parapecie. Ten sam efekt możemy osiągnąć we wnętrzach korzystając z linii Branch. Uważam, że idea Wabi-kusa - "łatwo
i przyjemnie" - znakomicie współgra z koncepcją Do!aqua. Wabi-kusa to doskonały produkt, przystosowany do w pełni opracowanych kompozycji roślinnych. Nie jest tylko łatwy i przyjemny, może być także zastosowany na tyłach aranżacji.
Jeśli użyjemy jednego gatunku roślin można go wykorzystać także na pierwszym planie. Wabi-kusa to produkt uniwersalny
i jeden z najbardziej przydatnych z całej serii NA Goods.

 

AJ: Do!aqua eksponuje więc jeszcze uniwersalność Wabi-kusa. Warto wspomnieć, że seria Do!aqua jest dostępna tylko u autoryzowanych przedstawicieli ADA, tak samo jak NA Goods. Dlaczego upieracie się przy takiej formie sprzedaży ?

TA: Uważam że dobrą markę firmy ADA tworzą też sprzedawcy. W dużych sklepach czy w sprzedaży wysyłkowej nie ma szans na bezpośrednie spotkanie i rozmowę z klientem. Sądzę, że nasze produkty cieszą się dziś taką popularnością, dzięki wysiłkowi sprzedawców wprowadzających je na rynek. Mam nadzieję, że klienci wciąż będą odwiedzać nasze sklepy i decydować się na zakupy, po prostu dotykając i sprawdzając dostępne produkty. ADA będzie nadal dostarczać katalogi i zapewniać wsparcie.

 

AJ: Skoro mówimy o katalogach, wiem że katalog Do!aqua jest już dostępny, prawda ? Co było najważniejsze przy jego tworzeniu ?

TA: Chodziło nam o łatwość odbioru. Po prostu bierzesz i zaczynasz oglądać. Skupiłem się na przystępnym przekazie.
W odróżnieniu od katalogu NA Goods, który jest bardziej szczegółowy i zorientowany na stylistykę.

 

AJ: Dlaczego ADA wkłada tak dużo wysiłku w przygotowanie katalogów ? Odnoszę wrażenie, że poświęcacie naprawdę dużo uwagi katalogom, które są rozdawane za darmo.

TA: Skupiamy się na treści i wyglądzie katalogów, gdyż maja one zachęcać ludzi do zdobywania informacji o ofercie ADA. Sprzedawcy dostarczają je klientom, by mogli poznawać nasze produkty.

 

AJ: Ostatnie pytanie, jak widzisz przyszłość serii Do!aqua ?

TA: Chcę zaproponować produkt, który będzie przystępny dla klienta, pokazać że jest to prosta metoda i każdy może zacząć zajmować się akwarystyką roślinną. Ludzie wciąż sądzą, że bardzo trudno jest stworzyć własne akwarium roślinne. Oczywiście chciałbym także wprowadzać nowe, lepsze produkty NA Goods.

 

 

 

 

 

 

CO2 Music Glass

Dyfuzor CO2 w kształcie nut.
Jego zaletą jest dostępność różnych rozmiarów.

 

 

 

 

 

 

 

Poppy Glass i Violet Glass

To dwa typy rurek wlotu i wylotu w kształcie makówki lub fiołka.

 

 

 

 

 

Plant Glass

Dostępne w trzech różnych kształtach. Znajdują różne zastosowanie np. do Wabi-kusa lub stanowią mini kompozycję roślin akwariowych

 

 

 

 

 

 

Tłumaczyła Basia Janik. ( Dziękujemy za pomoc ! )